Aquest seminari està destinat als alumnes de 2n curs d'Enginyeria Tècnica Informàtica (Sistemes i Gestió), i requereix coneixements previs en les següents matèries:
- programació estructurada (Introducció a la Programació),
- llenguatge màquina (Computadors II).
Té un caràcter introductori (no pretén ser un curs avançat), però ha de servir per proporcionar una bona base als alumnes que hauran de fer moltes de les pràctiques de 2n i 3r curs amb aquest llenguatge.
Per impartir el seminari es dediquen 12 hores, distribuïdes en sessions de 2 hores cadascuna. L'assignació d'hores a cadascuna de les 4 seccions que composen el seminari és de 3, 3, 4 i 2 hores respectivament.
Aquest seminari està basat principalment en el llibre "El lenguaje de programación C", de Brian W. Kernighan i Dennis M. Ritchie, Ed. Prentice Hall (2 a edició traduïda al castellà), signatura biblioteca ETSE: 1203.23 C KER. A més, aquests apunts inclouen les transparències utilitzades durant el seminari, amb alguns comentaris sobre cada exemple.
Els programes necessaris per aquest seminari (continguts al fitxer PROGS_C.EXE, fitxer autocomprimit que caldrà descomprimir executant-lo amb l'opció -d per crear els directoris corresponents) es poden aconseguir de dues formes: la primera accedint a la plana World Wide Web de l'assignatura d'Estructura de Computadors ( http://www.etse.urv.es/EngInf/assig/ec/) i a partir d'aquesta plana anar a l'apartat corresponent al Seminari de C; per utilitzar la segona cal tenir un compte d'usuari a la màquina TROLL, i accedir al directori /disc1/assig/ec/SeminariC mitjançant un programa de transferència de fitxers amb protocol FTP (en mode binari). Si es vol una còpia de les eines (editor, compilador, enllaçador - linker -, depurador, etc.) per desenvolupar programes en C, caldrà obtenir el fitxer EINES_C.EXE del directori del TROLL mencionat abans. Aquest directori també conté els fitxers INSTRUCCIONS i INDEX, fitxers de text on es troben les instruccions per descomprimir i una guia dels fitxers que es subministren.
La millor forma d'aprendre és anar posant en pràctica tot el que es planteja a la teoria. Així doncs, agafeu aquests apunts, un ordinador amb el compilador de C i els codis dels programes i proveu tot el que s'explica i el que es vulgui experimentar per acabar d'entendre-ho millor.