Subpunt anterior Subpunt posterior Punt precedent Titol Contingut


2.2. Dades estructurades.


- Els tipus estructurats (tuples) en C es defineixen amb la paraula struct, seguida del nom del tipus i, entre claus, tots els camps de l'estructura, especificant primer el tipus i després el nom del camp (els tipus poden ser estructurats, és a dir, una estructura pot contenir camps que siguin a la seva vegada altres estructures o vectors, strings, matrius, ...). Per exemple:

- Per definir variables estructurades dels tipus prèviament definits (usualment es defineixen abans del main), només s'ha d'indicar struct nom_tipus com a identificador de tipus per a aquella variable (o array). Per exemple:

- Per accedir a un camp d'una estructura, s'indica el nom de la variable seguida d'un punt, més el nom del camp. Cada camp es comporta igual que una variable del tipus del camp (l'estructura és un conjunt de subvariables). Per exemple:

Typedef

- Una funcionalitat del C que resulta útil quan es defineixen tipus estructurats és la possibilitat d'afegir tipus definits pel programador (estructurats o no) als tipus elementals ja existents (char, int, ...). La sentència typedef permet fer-ho, indicant primer la composició del nou tipus i després el nom del nou tipus. Aquestes definicions es fan al principi del fitxer, i a la definició d'un tipus es poden referenciar altres tipus que s'hagin creat anteriorment. Per exemple:

- Una vegada s'han definit els nous tipus, es poden declarar variables d'aquests tipus tal com es fa amb els tipus bàsic. És a dir, nom del tipus seguit del nom de la variable. En el cas de les estructures, s'estalvia la duplicació de la paraula struct cada vegada que es vol referir a una determinada estructura. Per exemple:


Subpunt anterior Subpunt posterior Punt precedent Titol Contingut